• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Охорона праці

28 квітня – Всесвітній День Охорони праці

Під девізом:

«Всесвітній день безпеки та здоров'я на роботі ‒ 2021: передбачати, готуватися та реагувати на кризу ‒
Інвестиції у стійкі системи безпеки та здоров'я на роботі»

Згідно з Указом Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 щороку 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці. За рекомендацією Міжнародної організації праці девіз зазначеного заходу у 2021 році «Передбачати, готуватися та реагувати на кризи – інвестуймо зараз у стійкі системи БЗР».

Через пандемію COVID-19 уряди країн, роботодавці, працівники та населення в цілому стикнулися з безпрецедентними викликами, пов’язаними з вірусом SARS-CoV-2, та численними наслідками, які він спричинив у сфері праці. Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі буде присвячений стратегіям зміцнення національних систем безпеки та здоров’я на роботі (БЗР), спрямованим на посилення життєстійкості та протидії нинішнім і майбутнім кризам з урахуванням винесених уроків і набутого досвіду в сфері праці.

З того часу, як на початку 2020 року пандемія COVID-19 перетворилася на кризу світового масштабу, вона спричинила глибокий вплив на всі сфери життя. Пандемія торкнулася майже кожного аспекту світу праці – від ризику передачі вірусу на робочих місцях до ризиків щодо безпеки та здоров’я на роботі (БЗР), що виникли внаслідок ужиття заходів з ослаблення поширення вірусу. Зміщення в бік нових форм організації праці, зокрема масштабний перехід на дистанційну роботу, наприклад, створило багато можливостей для працівників, але викликало потенційні ризики щодо БЗР, зокрема психосоціальні ризики та ризики насильства.

У 2021 році Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі присвячений залученню потенціалу елементів системи БЗР, визначених у Конвенції 2006 року про основи, що сприяють безпеці та здоров’ю на роботі (№ 187) . У доповіді до Всесвітнього дня висвітлено питання про те, як нинішня криза демонструє важливість зміцнення систем БЗР, включно зі службами безпеки та охорони здоров՚я на роботі, як на національному рівні, так і на рівні підприємств.

Система безпеки і здоров’я на роботі – це багатогалузева наука, що займається передбаченням, визначенням, оцінкою та контролем ризиків на робочому місці, що можуть зашкодити безпеці, здоров’ю та добробуту працівників.

Передбачати, готуватися та реагувати на кризи означає:

1 Уникати ризиків

2 Оцінювати ризики, яких не можна уникнути

3 Усувати ризики у джерелі їхнього виникнення

4 Пристосовувати роботу до працівника (напр., облаштування робочої зони, вибір робочого обладнання, методів роботи та виробництва)
5 Адаптуватися до технічного прогресу

6 Замінювати небезпечне на безпечне або менш небезпечне

7 Розробляти і впроваджувати узгоджену загальну превентивну політику (охоплює технології, організацію праці, умови праці,соціальні відносини та робоче середовище)

8 Надавати засобам колективного захисту пріоритет над засобами індивідуального захисту

9 Проводити належний інструктаж працівників.

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

У процесі підготовки до відзначення Дня охорони праці в Україні, стало очевидно, що перед системою безпеки і здоров’я на роботі у період пандемії було поставлено виклик, який вимагає особливих заходів та зусиль.

Перші випадки захворювання було зафіксовано у грудні 2019 року, а вже 11 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила про пандемію через спалах коронавірусної інфекції. Зокрема, генеральний директор ВООЗ Тедрос Адхан Гебреісус заявив: «Це не просто криза охорони здоров’я, це криза, яка торкнеться кожного сектору. Тому кожен сектор і кожна людина повинні бути залучені в боротьбу». Того ж дня постановою КМУ від 11.03.2020 № 211 в Україні було запроваджено карантинні заходи, які в подальшому уряд подовжив і посилив.

Ухвалені на законодавчому рівні заходи спрямовані передусім на протидію поширенню коронавірусної інфекції та передбачають обмеження на проведення масових заходів, заборону діяльності закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів соціально-культурної сфери, запровадження карантину в навчальних закладах усіх рівнів, обмеження функціонування громадського транспорту та пасажирських перевезень.

Щоб стримати поширення COVID-19 і зберегти життя та здоров’я людей, зазначені рішення, безумовно, були правильними та потрібними. Але разом з тим, як наслідок їх впровадження, ми можемо спостерігати невтішну картину економічного спаду в країні: у всіх галузях та сферах. Такий стан справ породжує серйозні загрози, які за своєю суттю – справжнісінька криза, що впливає не тільки на виробництво товарів і послуг, споживання та інвестиції, може спричинити «шок» на ринку праці, який ми вже фактично маємо, а також на нанести сильний удар по якості освіти у школах та ЗВО.

Першочергові оцінки Міжнародної організації праці вказують на потенційну загрозу неабиякого зростання безробіття і неповної зайнятості, скорочення робочого часу, суттєвого зниження заробітної плати та доходів працівників тощо.

Це нові виклики як для держави, так і для всіх тих, хто відповідає за найманих працівників у країні. На сьогодні від соціальної свідомості роботодавців залежить не тільки життя і здоров’я всіх громадян України, а й стійкість та цілісність нашої держави.

Звертаємо увагу керівників підприємств, установ, організацій, де неможливо забезпечити дистанційний режим роботи під час карантину, на забезпечення нагальних профілактичних та протиепідемічних заходів для недопущення поширення випадків захворювання на COVID-19.

Особливу увагу потрібно приділити захисту лікарів та інших медичних працівників, що перебувають в епіцентрі складної ситуації, виконуючи професійні обов’язки з надання медичної допомоги пацієнтам, збереження їх здоров’я та життя.

Водночас, постановою КМУ від 25.03.2020 №256 рекомендовано підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності на час встановлення карантину не звільняти працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, що також сприяє збереженню трудових прав працівників у цей непростий час.

Запровадження карантинних заходів змусило підприємства переглянути не тільки свої звичні плани, а й ставлення до профілактики виробничого травматизму, особливо до ймовірного зараження працівників новою невивченою формою інфекції. Тепер життя і здоров’я найманих працівників напряму залежить від ставлення роботодавців до своїх кадрів, до них особисто та їх сімей.

В умовах глобальної пандемії нового коронавірусу для запобігання поширенню інфекції, захисту здоров’я громадян та надання допомоги хворим, суспільство має об’єднати зусилля заради подолання наслідків епідемії.

Підсумовуючи зазначене, закликаємо всіх долучитися до відзначення Дня охорони праці в Україні та забезпечити широку інформаційну кампанію для захисту та збереження життя та здоров’я працівників.

ЗАХОДИ ЩОДО ПРОТИДІЇ ПОШИРЕННЮ
КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ:

Доступ до закладів освіти:

- Учні заходять до школи у визначений час на визначений вхід.

- Контролювати вхід учнів та співробітників має медичний працівник чи (та) черговий вчитель (відповідальний працівник). При цьому для співробітників закладу освіти варто завести журнал фіксації показників стану здоров’я (у довільній формі). Такі журнали можна вести і для учнів.

- Усі співробітники школи (педагогічні та непедагогічні працівники) перед входом у будівлю мають пройти температурний скринінг та повідомити про відсутність (наявність) в себе ознак ГРВІ. Вимір температури тіла проводиться безконтактним термометром на ділянці зап’ястка або бокових частин шиї.

- Вимірювання температури тіла безконтактним термометром у дітей не є обов’язковим, однак дуже -бажаним. При цьому, варто домовитися з батьками про щоденну перевірку температури тіла учнів перед виходом з дому. Така інформація буде більш достовірною, адже термометри можуть давати похибку при вимірюваннях через зміну температури навколишнього середовища чи інших причин.

- Батьки або супровідні особи не можуть заходити до будівель. Винятком є особи, які супроводжують людину з інвалідністю.

- На вході мають бути розміщені антисептики. Учні та співробітники можуть також використовувати власні антисептики.

Дії у разі виявлення підвищеної температури тіла понад 37,2 °C чи інших ознак гострих респіраторних захворювань:

- Якщо ознаки виявлено вдома батьки не можуть відпускати дитину до школи та мають звернутися за допомогою до сімейного лікаря.

- Якщо ознаки виявлено в школі, учня слід ізолювати, надіти маску, повідомити батьків та медичну сестру про симптоми та викликати швидку медичну допомогу (за потреби).

- Співробітник з такими ознаками не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря.

- При появі зазначених ознак вдома, співробітник повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

- Після того, як людина з симптомами покине приміщення, в ньому слід виконати провітрювання та провести дезінфекцію поверхонь поза графіком.



Використання масок та інших засобів захисту:

- Всі учасники освітнього процесу мають приходити, пересуватися та перебувати на перервах в захисних масках або респіраторах. Учні 1-4 класів можуть не використовувати маски. Однак вони можуть це робити за власним бажанням чи вимогою батьків.

- Під час уроків маски не одягають. При цьому всі дотримуються безпечної дистанції. Додатково вчителям рекомендовано використовувати захисні щитки, якщо регіон віднесено до «помаранчевої» зони.

- Усі співробітники закладу забезпечуються засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи.

- Учнів масками забезпечують батьки. На випадок, коли учень забув маску, чи вона втратила функціональність, в закладі має бути створено відповідний запас.

- Однієї одноразової маски має вистачати учневі на 1 день. Якщо маска багаторазова її щодня перуть та прасують.

Вимоги щодо організації освітнього процесу:

- Основним заходом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття рук з милом. Санітарні кімнати мають бути оснащені рідким милом та паперовим рушниками або електросушарками. Багаторазові рушники використовувати заборонено.

- Час початку та закінчення занять для різних класів мають бути різними. Різниця може складати 15 хвилин, але це вже зменшить ризик інфікування. Адміністрація має розробити режим роботи закладу освіти з урахуванням різного часу початку навчального процесу; початку/ закінчення уроків/занять, перерв між ними; маршрути руху (розмітка на підлозі); використання запасних виходів тощо.

- Всі заняття рекомендовано проводити в одному приміщені. Після кожного уроку/заняття слід проводити провітрювання кімнати впродовж 10 хвилин. При провітрюванні потрібно забезпечити безпеку дітей.

- Заняття з окремих предметів можна проводити на свіжому повітрі.

- Обмежень щодо кількості учнів/вихованців в класах/групах не встановлено.

- Функціонування у школах груп подовженого дня допускається за умови, що керівник закладу забезпечить дотримання під час їхньої роботи протиепідемічних вимог щодо організації освітнього процесу.

- Ввести обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти - проведення педагогічних рад, конкурсних комісій тощо).

- Наприкінці робочого дня повинно виконуватись вологе прибирання приміщень та дезінфекція всіх поверхонь, включаючи місця для сидіння, столи, дверні ручки, перила тощо. Для прибирання рекомендується використовувати миючий засіб (поверхнево-активна речовина). Для дезінфекції контактних поверхонь слід використовувати спиртовмісні дезінфекційні засоби.

- Керівник закладу організовує централізований збір та утилізацію використаних засобів індивідуального захисту (захисні маски, респіратори, гумові рукавички, захисні щитки), паперових серветок в окремі контейнери/урни (картонні або пластикові), з кришками та поліетиленовими пакетами.

- Важливим елементом в організації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину є проведення інформаційної та роз'яснювальної роботи з персоналом, здобувачами освіти та батьками щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (СОVID-19).

Організація процесу харчування

- Харчування у школах має бути організовано так, щоб дотримуватися відстані 1,5 м між столами та 1 м між дітьми.

- Кількість учнів за столом не може перевищувати 4-х осіб.

- Організація мультипрофільного харчування за типом «шведського столу» та шляхом самообслуговування на період карантину не дозволяється.

- Функціонування питних шкільних фонтанчиків на території закладу освіти не дозволяється. Питний режим здобувача освіти організовується з допомогою використання індивідуальних ємностей для рідини або фасованої питної продукції.

- У разі не можливості забезпечення дітей гарячим харчуванням, організація харчування відбувається шляхом роздачі попередньо фасованої харчової продукції

- Працівник їдальні, який видає страви або здійснює розрахунок, повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту: захисною маскою або респіратором, захисними окулярами або захисним щитком, одноразовими рукавичками.

Організація підвезення дітей та педагогічних працівників

-Водії та супроводжуючі мають бути забезпечені засобами індивідуального захисту та антисептичними засобами для обробки рук.

-Водії та супроводжуючі мають проходити температурний скринінг до початку робочої зміни.

-Вхід до салону автотранспорту при наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски).

-Перевезення пасажирів здійснюється у межах кількості місць для сидіння.

-У салоні транспортного засобу дезінфекція проводиться в кінці робочої зміни.

Дії у разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СОVID-19

- У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СОVID-19 в одного з учнів/вихованців, вчителів, всі інші учні/вихованці відповідного класу/групи визнаються такими, що потребують самоізоляції. Для такого класу/групи організовується навчання в дистанційному режимі.

- У разі переведення педагога на самоізоляцію можливий варіант, коли учні знаходяться в класі, а вчитель проводить урок онлайн. У зазначеному випадку в класах/групах мають бути вільні вчителі або інші педагогічні працівники.

- Рішення про ізоляцію контактних з хворим осіб приймає лікар-епідеміолог після підтвердження випадку COVID-19.

- Самоізоляція передусім означає, що особа впродовж щонайменше 14 днів уникає будь-яких контактів з іншими людьми, щоб зменшити ризик зараження. Неприпустимі контакти віч-на-віч ближче ніж 1,5 метри та довше 15 хвилин.

- Перелік страхових випадків, за якими передбачено надання матеріального забезпечення Фондом соціального страхування України, був розширений на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення Covid-19.

- Працівникам на період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров'я, а також і на самоізоляції під контролем у зв'язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби будуть виплачувати допомогу по тимчасовій непрацездатності (лікарняні) у розмірі 50% середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.

- У разі захворювання дитини віком до 14 років листок непрацездатності отримує один із працюючих батьків. У такому разі Фонд оплачує лікарняний лист, починаючи з першого дня хвороби, але не більше 14 календарних днів. Утім, якщо дитина перебуває на стаціонарному лікуванні, часового обмеження немає.

- Відкриття листків непрацездатності може здійснюватися лікарем, що надає первинну медичну допомогу на підставі звернення та опитування хворого за допомогою засобів телефонного зв’язку або інтернет-телефонії з обов’язковим відповідним записом у медичній карті амбулаторного хворого. Водночас, на період тимчасового відсторонення від роботи осіб, робота яких пов'язана з обслуговуванням населення, які були в контакті з інфекційними хворими або є бактеріоносіями, у разі неможливості здійснення тимчасового переведення за згодою на іншу роботу, не пов'язану з ризиком поширення інфекційних хвороб, листок непрацездатності видається лікарем-інфекціоністом або лікуючим лікарем на підставі результатів досліджень лабораторних центрів Міністерства охорони здоров’я України.

АЛЕ! Не забуваймо й про правила безпеки в побуті, під час дистанційної роботи та на робочому місці!

/Files/images/оп 1 3.png/Files/images/оп1 2.jpg/Files/images/оп 1 4.jpg/Files/images/оп1 1.jpg/Files/images/оп1.jpg/Files/images/оп6.jpg

28 квітня 2017 року -

Всесвітній День охорони праці

22 травня в школі було проведено навчання з питань БЖ.

Кiлькiсть переглядiв: 898

Коментарi